Mgr. Eva Šalamonová – vedoucí klinický logoped

Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, obor učitelství pro 1.stupeň základních škol a speciální pedagogika, se státní závěrečnou zkouškou z českého jazyka s didaktikou, psychopedie, logopedie, surdopedie. V roce 2007 úspěšně složila atestační zkoušku z klinické logopedie. Od roku 2011 je hlasovým terapeutem a nadále se vzdělává a účastní odobrných kurzů.

Mgr. Lubomíra Rudolfská

Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, obor logopedie. V roce 2008 úspěšně složila atestační zkoušku z klinické logopedie. Od roku 2011 je hlasovým terapeutem a nadále se vzdělává a účastní odobrných kurzů.

Mgr. Lenka Krpcová

Vystudovala Speciální pedagogiku – Logopedii na Univerzitě Palackého v Olomouci. V současné době se dále vzdělává v oboru Klinická logopedie, absolvuje odborné stáže a kurzy ke zvýšení své kvalifikace. Již od dob studia se zajímá o problematiku sluchového postižení, má zkušenosti jako osobní asistentka ve škole pro sluchově postižené, ovládá základy znakového jazyka.
Pracuje jako logoped ve zdravotnictví v ordinaci v Opavě. Spolupracuje i jako speciální pedagog – logoped s mateřskou školou v Bruntále, kde dříve pracovala jako učitelka logopedické třídy.

Mgr. et Mgr. Petra Křížkovská Ph.D.

Vystudovala doktorský studijní program Speciální pedagogika na Univerzitě Palackého v Olomouci. V listopadu roku 2017 úspěšně složila atestační zkoušku v oboru klinická logopedie. Zaměřuje se cíleně na problematiku dysfagií (děti i dospělí) a logopedickou intervenci v raném věku do 3, 6 let. Od roku 2019 je hlasovým terapeutem a nadále se vzdělává a účastní odobrných kurzů.

Do této doby je vhodné vyhledat konzultaci u klinického logopeda pokud: 
0 – 8 měsíců: bez obtíží v příjmu potravy či tekutin, ale dítě nenapodobuje, není přítomno tzv. první porozumění
8-12 měsíců: dítě nedospěje k tzv. regulační funkci řeči (neovlivňuje záměrně své okolí), v jeho komunikaci se neobjevují gesta, není přítomna funkční hra
12 – 18 měsíců: nedochází k rozvoji gest, vázne porozumění, nespojí slovo s gestem
18 – 24 měsíců: nespojuje první slova do nedokončených vět, neptá se „Kde je?“, nevyjadřuje základní množství, nejsou přítomny začátky funkční symbolické hry
24-30 měsíců: neužívá 3 slovná spojení,  neptá se „Co je to ?“,  neužívá základní předložky, přídavná jména nebo zájmena, nerozvíjí se představivost a hra
30- 36 měsíců: nevyjadřuje se rozvitými větami se základními předložkami a spojkami, nerozvíjí se symbolická hra, nezačíná vyprávět.
Klinického logopeda navštivte pokud má dítě obtíže a příjmem potravy či tekutin (nekouše sousta, nežvýká, výrazná preference v sebesycení…).
Prvním krokem k adekvátnímu vývoji řeči v raném věku je práce nejen s dítětem, ale i s rodinou. Vše je zaměřeno na rozvoj přirozených aktivit dítěte, což maximalizuje jeho vývojový potenciál. Potenciálně rizikové děti budou zařazeni do monitorování vývoje, děti s identifikovaným rizikem budou zařazeni do logopedické terapie.